Please be patient – our German pages are under construction and will be visible around tomorrow

Bitte haben Sie etwas Geduld – unsere deutschen Seiten befinden sich im Aufbau und werden etwa morgen sichtbar sein

PalveluPulssi - Olemme erikoistuneet työntekijä- ja asiakaslähtöiseen lupausmuotoiluun

Nietzche: " Man is the only animal who makes promises.

Lupausten mukainen toiminta parantaa työntekijöiden yhtenäisyyttä ja työhön sitoutumista, asiakastyytyväisyyttä sekä toiminnan tehokkuutta

Onko yrityksenne toiminnassa tärkeää lunastaa asiakas- ja sidosryhmälupaukset? Onko valmiutenne toimia lupausten mukaisesti optimaalisella tasolla? Olisiko kiinnostavaa selvittää, millä tasolla yrityksenne lupausten lunastusvalmius on tällä hetkellä? Meidän avulla tehostatte kaikki kolme lupauksenhallinta mekanisimia lupausmuoitoilun avulla.

 Autamme teitä täyttämään asiakaslupaukset ankkuroimalla ne käytännön asiakastyössä toteutettaviin arvolupauksiin. Lupausten ankkurointi tarkoittaa työntekijä- ja asiakaslähtöistä lupausmuotoilua sekä lupausten integroimista osaksi palvelutyötä. Käytännössä toteutuvat lupaukset motivoivat sekä henkilöstöä että asiakasta.

PalveluPulssi lupausmuotoilu ja lupausten ankkurointiprosessi

Lupausten muotoilu on jatkumo, jota on vaivatonta ylläpitää PalveluPulssin avulla. Mikä asiakaslupaus on lähinnä teidän sydäntä tällä hetkellä? Brändi- ja palvelulupaukset tai vastuullisuus- ja ESG-lupaukset? Lupausten lunastukseen liittyvän valmiustason kehittäminen alkaa työntekijöistä ja jatkuu asiakkaiden lupauskokemusten kartoituksella. Jatkumossa kehittyy yhtenäinen lupauskokemus, jossa teidän lupaukset, asiakkaan odotukset ja lupausten toteutus kohtaavat. 

PalveluPulssi on tieteelliseen tutkimukseen pohjautuva menetelmä, jonka työkalut on kehitetty lupausten muotoiluun.
Kehittämistyötä käytänössä voi tehdä joko meidän fasilitaattorien avulla tai vaihtoehtoisesti sisäisesti kouluttamalla oman PalveluPulssi sertifioidun luotsin joka saa PalveluPulssi menetelmät ja työvälineet käyttöönsä.

Lupausankkuroinin Teho-startti

  1. Digitaalisen alkukartoituksen avulla selvitämme henkilöstönne valmiustason lunastaa teidän organisaation asiakaslupaukset.
  2. Tulosten perusteella räätälöimme yhdessä tarpeisiinne sopivan lupausten ankkurointiprosessin.
  3. Tämän jälkeen saatamme ankkurointiprosessin lentävään alkuun 1,5 h työpajassa, josta on helppo kehittää prosessia eteenpäin avaimet käteen periaatteella meidän tukemana ja kannattelemana.

Kokemuksia ja ovialluksia PalveluPulssin käytöstä

PalveluPulssista on kertynyt käyttäjäkokemuksia useilla eri toimialoilla alkaen vuodesta 2000. Käyttäjäkokemukset ovat tutkimuslähtöisiä ja luettavissa myös anonyymisti tieteellisistä julkaisuista (kts. tutkimuksemme linkki):

  • Hoiva-ala, 2023. Tiimi-oivallus: Prosessin aikana oivalsimme ajankäytön merkityksen ja vaatimukset kun pyrimme toimimaan lupausten mukaisesti. Hoitolupauksen mukainseen toimintaan kuluu todellista aikaa. Kun jotain tapahtuu, esimerkiksi kun joku kuolee, tarvitset enemmän aika toimiaksesi lupauksen vaatimalla tavalla
  • HoReCa-ala, 2019. Kahvilaketju, esimies: On huomionarvoista, kun pysähdyimme ohjatusti lupausten äärelle ja keskustelimme niistä henkilöstön kesken, myös keskinäinen avoimuus, dialogisuus ja työhyvinvointi lisääntyvät
  • Logistiikka-ala, 2016. Tuotepäällikkö: PalveluPulssi auttaa yksilöä oivaltamaan asemansa yhteisössä, mieltää oman tilanteen suhteessa firman asiakaslupaukseen ja omaa osaamistasoa ja miten hyvin hän käyttää sitä hyväkseen. Tällä tavalla henkilökohtainen kehityspolku kirkastuu oivalla tavalla
  • Julkinen sektori, 2021. Aluehallinto, Markkinointi: Kartoitimme PalveluPulssin avulla kykyämme pitää lupauksemme. Työskentelimme yksilöllisen ja jaetun tietoisuuden luomiseksi lupauksistamme, joita viestimme eri kanavien kautta. Prosessi auttoi meitä parantamaan ymmärrystä siitä, mitä lupaamme asiakkaillemme ja sidosryhmillemme, mitä lupaukset vaativat meiltä käytännössä
  • Palvelu-ala, 2016. Pesulapalvelut, Asiakaspalvelija: PalveuPulssi prosessi avasi mahdollisuuden myötävaikuttaa lupausten muotoiluun lupausfoorumeissa. Tästä seuraa aidot ja käytännönlähtöiset lupaukset joita on mahdollista lunasta asiakastyössä
  • Investointi- ja rahoitusala, 2016. Varainhoitaja: Prosessi pakoitti meitä pohdiskelmaan asiakaslupauksiamme ja täsmentämään niiden käytännön merkitystä varainhoidossa
  • Hoiva-ala, 2023. Hoitaja: Prosessin aikana oivalsimme ajankäytön merkityksen ja vaatimukset kun pyrimme toimimaan lupausten mukaisesti. Hoitolupauksen mukainseen toimintaan kuluu todellista aikaa. Kun jotain tapahtuu, esimerkiksi kun joku kuolee, tarvitset enemmän aika toimiaksesi lupauksen vaatimalla tavalla

Räätälöidyt, tieetteellisesti kehitetyt lupausten ankkurointiprosessit

Lupausvalmiustaso on tärkeä avainluku

Vauhtia lupausvalmiuteen

Organisaation valmius toimia lupausten mukaisesti on tärkeä avainluku. Kartoitamme organisaationne valmiuden toimia lupausten mukaisesti tieteellisin menetelmin. Katso tutkimustausta tästä: https://www.hanken.fi/sv/institutioner-center/institutionen-marknadsforing/cers/research-projects/co-worker-alignment-value

Aikaisempi tutkimus: https://www.hanken.fi/en/departments-centres/department-marketing/research-center-cers/research-projects/cers-older-projects

Asiantuntevat PalveluPulssi -fasilitaattorimme tai teidän yrityksen omat sisäiset luotsit auttavat teitä yhä paremmalle tasolle asiakas- ja muiden lupausten lunastamissessa.
Kerromme mielellämme lisää valmiuskartoituksista, lupausmuotoilusta, valmennuksesta ja omien, organisaatiokohtaisten PalveluPulssi luotsien koulutuksesta, sekä tutkimuksestamme. Täytä yhteydenottolomake ja testaa digitaalista valmiuskartoitus demoa:   länk till blanketten

PalveluPulssi Lupausmuotoilu moduulit

Brändi- ja palvelulupaukset

Vastuullisuus- ja ESG lupaukset

Asiakkaan lupauskokemukset

Tämän moduulin avulla työstämme yrityksen ylätason brändi- ja palvelulupausten ankkurointia käytännön palvelutoimintaan. Noudatamme työntekijälähtöisessä ankkurointiprosessissa uusimpia, tieteellisesti todennettuja toimivia lupausmuotoilu prosesseja. Moduuli soveltuu erityisesti palvelu-alan yrityksille.

Vahvan vastuullisuustoiminnan varmistamiseksi on oleellista, että vastuullisuuslupaukset toteutuvat kaikilla kolmella ESG ulottuvuudella .  Selvittämme yrityksenne vastuullisuustoiminnan tason eri ESG-ulottuvuuksilla sekä vahvistamaan lupausten toteutumista käytännössä lupausmuotoilun menetelmin ja työvälinein.

Asiakkaan kokemukset pohjautuvat yrityksen kykyyn toimia lupaustensa mukaisesti, eli lupausvalmiustasoon. Kartoitamme yhdessä, miten asiakkaanne kokevat teidän valmiuden toimia lupausten mukaisesti. Autamme teitä analysoimaan teidän asiakkaiden ja organisaationne lupauskokemuksen yhdenmukaisuutta.

Me & osaamisalueemme

  • Lupaustenhallinta ja lupausmuotoilu
  • Työntekijämotivaatio
  • Brändi- ja palvelulupaukset
  • Vastuullisuus ja ESG lupaukset
  • Asiakkaan lupauskokemukset 

YHTEYSTIEDOT

Ole yhteydessä PalveluPulssi tiimiin numerosta + 358 40 5812580 tai täytä allaoleva yhteydenottolomaken. Olemme yhteydessä sinuun mahdollisimman pian. Voit myös lähettää s-postia osoitteeseen  info@servicepulse.fi

Yhteydenottolomake

Palvelupulssi lupausvalmius tutkimus
Service pulse research hub

The Service Pulse Research Hub specializes in academic action research. Its mission is to bridge theory and practice, providing organizations with the latest insights on how to align and enhance alignment with customer and stakeholder promises and contextualize them into actionable value propositions.

It primarily focuses on service research, emphasizing promise management and organizational promise readiness across four main tracks: Service Readiness, Sustainability Readiness, ESG Readiness, and Brand Readiness.

It is an independent research community committed to the guidelines for responsible conduct of research set by the Finnish National Board on Research Integrity, TENK.Read more about the latest research at https://research-servicepulse.fi

https://servicepulse.fi
info@servicepulse.fi
+358 405812580

Oy Service Pulse Ab
Kuhatie 4, 02170 Espoo Finland.
Reg.nr: 3443103-6