Service Pulse -Din specialist i medarbetar- & kundorienterad löfteshantering

Nietzche: " Man is the only animal who makes promises "

Vi hjälper Ditt företag hålla era kundlöften - We Help You Walk the Promise Talk

Att leva upp till kundlöften är det effektivaste sättet att förbättra kundnöjdhet, arbetsvälbefinnande & produktivitet och medarbetarnas samstämmighet i kundarbete.

Vi på Service Pulse hjälper Ditt företag att ”Walk-the-Promise-Talk”. Förankrat i tjänsteforskning och promise managment har vi utvecklat metoder och verktyg för anpassad och effektiv löfteshantering. Med vår hjälp säkerställer Du att era kundlöften är förankrade i det dagliga arbetet,  i ”sanningens ögonblick”.  Och att Ditt företag  också i verkligheten står bakom löften om hållbarhet och samhällsansvar. 

Att leva upp till kundlöften  är grunden för tillit, pålitlighet, trovärdighet och kräver löftesfärdighet hos företaget.  Löftesfärdighet  bygger på löftesfokus och olika färdighetsattribut  hos medarbetarna.  

Löftesfärdighet handlar om ett företags förmåga att leva upp till sina kundlöften. Det är ett viktigt nyckeltal. Vi mäter Ditt företags löftesfärdighet och säkerställer att medarbetarna kan leva upp till kundlöften.

Forskning påvisar att det ofta är utmanande för medarbetare att i kundmöten leva upp till kundlöften. 

Kunder och andra intressenter uppfattar löften som psykologiska kontrakt och förväntar sig att företag lever upp till sina löften.  Att överlova tär på förtroende.

ServicePulse: Löfteshantering och förankring av löfte i kundytan

Vad lovar ni era kunder och andra intressenter? Hur uppfattar medarbetarna kundlöftena? Är medarbetarna delaktiga i löftesdesign? Hur säkerställer ni att kundlöften uppfylls i kundmöten? Hur uppfattar kunderna era löften? Vi hjälper er att svara på dessa frågor och förankra era löften i praktiken. 

Löfteshantering handlar om att ge-, möjliggöra- och leva upp till kundlöften. Det innebär kontinuerlig kalibrering av att löften, förväntningar och  förverkligande möts. Att dessa tre  är i balans.

Vilket är Ditt företags viktigaste kundlöfte och hur bra är färdigheten att leva upp till detta löfte? Låt oss hjälpa Dig ta pulsen på er löftesfärdighet!

Löfteshantering är en kontinuerlig process.   

Vi kartlägger löftesfärdigheten i relation till bl.a brand-, tjänste-, hållbarhets- och ESG löften. Stärk Ditt företags färdighet att leva upp till kundlöften med hjälp av vår digitala löftesfärdighetskartläggning, våra utvecklingsprocesser och våra erfarna ServicePulse facilitatorer.

Vi utbildar även företagsinterna ServicePulse lotsar för intern uppstyrning av löfteshantering. 

Kick-start i praktisk löftesförankring

Steg 1: Digital kartläggning av Ditt företags löftesfärdighet. Resultat på individ-, team- och organisationesnivå.

Steg 2: Förslag för  löftesförankringsprocess utgående ifrån resultaten.

Steg 3: Löfetsfärdighetsanalys med en grupp eller ett team i  kick-start workshop

Vid behöv grundligare löftesförankring med våra ServicePulse facilitatorer.

Användarupplevelser och insikter

Sedan år 2000 har vi med hjälp av aktionsforskning tagit fram  ServicePulse metoder och verktyg i samarbetat med organisationer inom flera olika branscher. Läs upplevelseplock nedan.  Anonyma,  aktionsforsknings baserade erfarenheter kan även läsas i vetenskapliga publikationer. Nås via länkarna nedan. 

  • Vårdbranchen, 2023. Team-insikt:” Under processen kom vi till insikt om tidens betydelse då man strävar att leva upp till löften om omsorg. Att agera i enlighet med omsorgslöftet kräver ofta mera tid än man räknar med, man behöver omsorgstid. Då något händer, tex då någon dör behöver man tid för att göra allt det som relaterar till händelsen, ringa anhöriga…”
  • HoReCa branchen, 2019. Café-kedja, chef. “Det är intressant att notera att när vi, ledda av en coach, stannade upp och reflekterade medarbetare emellan kring våra löften förbättrades också vår dialog, öppenhet och arbetsvälbefinnande.”

ServicePulse vetenskapligt utvecklade och flexibla löftesförankringsmetoder

Löftesfärdighet är ett viktigt nyckeltal

Stärk Ditt företags löftesfärdighet

Företagets löftesfärdighet är ett centralt nyckeltal. Vi kartlägger er organisations löftesfärdighet med hjälp av vetenskapligt framtagna metoder. Se Service Pulse forskningsbakgrund här: https://www.hanken.fi/sv/institutioner-center/institutionen-marknadsforing/cers/research-projects/co-worker-alignment-value

Tidigare forskning hittar du här: https://www.hanken.fi/en/departments-centres/department-marketing/research-center-cers/research-projects/cers-older-projects

Våra erfarna ServicePulse facilitatorer ServicePulse lotsar Ditt företag till en bättre löftesfärdighet.

Vi berättar gärna mera om Service Pulse färdighetskartläggninar, löfteshanterin, coaching och utvecklingsprocesser samt möjlighet till utbildning av egna företagsinterna ServiePulse lotsar. Fyll i kontaktblanketten nedan. Vi kontaktar Dig snarast. 

Det går bra att göra vår digitala demoversion av löftesfärdighets kartläggningen.

ServicePulse Löfteshanteringstjänster

Varumärks- och tjänstelöften

Hållbarhets- ESG löften

Kundens löftesupplevelse

Med fokus på varumärkes- och tjänstelöften (även arbetsgivarelöften) förankring vi löften i det praktiska arbetet. Vårt medarbetar- och kundinriktade närmande medför att löftena känns riktiga och genomförbara.

Ditt företag minskar risken för att överlova. Detta är speciellt viktigt tjänsteintensiva företag där sanninges ögonblick i kundmöten är avgörande för kundnöjdhet och medarbetarnas motivation.

Stärk trovärdigheten av hållbarhetslöften.  Försäkra att  hållbarhetslöften är förankrade i verksamheten genom att ta pulsen på om alla tre ESG aspekter omfattas.

Vi kartlägger Ditt företags löftesfärdighet på de tre ESG aspekterna och förankra dem till genomförbara värdeförslag. Ditt företag minskar risken för att överlova. Detta är speciellt viktigt för alla organisationer som ger stora hållbarhets- och ESG löften.

Kundens upplevelse av företag som trovärdig och pålitlig  bygger på företagets löftesfärdighet. För att medarbetarna ska kunna leva upp till löften behöver de ha en uppfattning om hur kunden uppfattar löften.

Därför kartlägger vi även  kundens löftesupplevelse. Detta är speciellt viktig för  tjänsteintensiva företag. 

Vi & våra kompetensområden

  • Löfteshantering och löftesdesign  
  • Medarbetarmotivation
  • Varumärkes- och tjänstelöften
  • Arbetsgivarlöften
  • Löften om hållbarhet och samhällsansvar
  • ESG legal
  • Kunder och löftesupplevelser
  • Aktionsforskning 

Kontaktuppgifter

Du når ServicePulse teamet på numret + 358 40 5812580,  eller genom att fylla i kontaktblanketten. Alternativt kan du skicka oss e-mejl via info@servicepulse.fi och vi kontaktar dig snarast. Du kan även läsa om inkommande forskningsprojekt på https://research-servicepulse.fi  

Kontaktblankett

ServicePulse aktionsforskning: Service pulse research hub

The Service Pulse Research Hub specializes in academic action research. Its mission is to bridge theory and practice, providing organizations with the latest insights on how to align and enhance alignment with customer and stakeholder promises and contextualize them into actionable value propositions.

It primarily focuses on service research, emphasizing promise management and organizational promise readiness across four main tracks: Service Readiness, Sustainability Readiness, ESG Readiness, and Brand Readiness.

It is an independent research community committed to the guidelines for responsible conduct of research set by the Finnish National Board on Research Integrity, TENK.Read more about the latest research at https://research-servicepulse.fi

https://servicepulse.fi
info@servicepulse.fi
+358 405812580

Oy Service Pulse Ab
Ulfsbyvägen 29 1, 00350 Helsingfors, Finland.
Reg.nr: 3443103-6