Service Pulse - Vi är specialister i medarbetar- och kundorienterad löftesdesign
Nietzche: " Man is the only animal who makes promises "
Vi hjälper er hålla era kundlöften - We Help You Walk the Promise Talk
Att leva upp till kundlöften är det effektfullaste sättet att förbättra kundnöjdhet och produktivitet samt medarbetarnas samstämmighet och arbetsvälbefinnande.
Vi på Service Pulse hjälper ert företag att leva upp till kundlöften och stöttar löftesenlig verksamhet på sikt. Förankrat i tjänsteforskning och promise managment har vi utvecklat metoder och verktyg för anpassad och effektiv löftesdesign. Att leva upp till kundlöften är grunden för tillit, pålitlighet, trovärdighet och kräver lyhördhet och empati.
Därför är löftesfärdighet, dvs företgets förmåga att leva upp till sina kundlöften ett viktigt nyckeltal. Vi hjälper ert företag att leva upp till kundlöften och stöttar löftesenlig verksamhet på sikt.
Kunder och andra intressenter uppfattar löften som psykologiska kontrakt och förväntar sig att företag lever upp till sina löften. Att överlova är en förtroenderisk.
ServicePulse: LöftesDesign och förankring av löfte i praktiken
Vad lovar ni era kunder och andra intressenter? Är era medarbetare delaktiga i löftesdesign och hur säkerställer ni att er löften uppfylls i kundmöten? Hur uppfattar kunderna era löften? Löftesdesing bygger på långsiktighet och pågående kalibrering av att löften, förväntningar och att förverkligande av löften möts i praktiken. Att de tre aspekterna av löfteshantering beaktas och är i balans.
Vilket är ert viktigaste löfte just nu? Varumärkes- och tjänstelöften eller hållbarhets- och ESG löften? Hur upplever era kunder er kunder? Vi hjälper er svara på dessa frågor.
Löftes Design är en kontinuerlig process. Vi stöttar er med våra anpassningsbara promise management moduler. Börja med det löfte som är strategiskt viktigast för. Vi kartlägger er löftesfärdighet i relation till detta löfte.
För att stärka er löftesfärdighet får ni stöd av vårt digitala kartläggningsverktyg och utvecklingsmetoder, samt av våra erfarna ServicePulse coacher. Alternativt utbildar vi företagsinterna ServicePulse lotsar hos er som med stöd av vår Service Pulse community lotsar er igenom era Löftes-Designprocess.
Kom smidigt igång - Kick starta er löftesförankring
Steg 1: Vi gör en digital kartläggning av er löftesfärdighet
Steg 2: På basen av resultaten skräddarsyr vi en löftes design processen anpassat till era behov.
Steg 3: Vi går igenom resultaten i en 90 minuters workshop varefter det är lätt att fortsätta processen med hjälp av våra ServicePulse coacher eller era interna ServicePulse lotsar.
Användarupplevelser och insikter
Sedan år 2000 har vi med hjälp av aktionsforskning tagit fram ServicePulse metoder och verktyg i samarbetat med organisationer inom flera olika branscher. Läs upplevelsplock här. Anonyma, aktionsforsknings baserade erfarenheter kan även läsas i vetenskapliga publikationer. Nås via länkarna nedan.
“Nu vet vi vad vårt värdelöfte innebär i praktiken. Förankringen har konkretiserat löftet för oss.”
"Nu är vi medvetna om hur vi i praktiken ska agera i enlighet med vårt varumärkeslöfte. Löftet har konkretiserats och det blev även en drivkraft för vår kultur internt."
“Processen fungerade som en kick-start till att förankra vårt hållbarhetslöfte på mer detaljerad nivå i investeringar”
“Vi tvingades att reflektera mera i detalj över vad vårt hållbarhetslöfte medför i praktiken på de olika ESG aspekterna”
- Vårdbranchen, 2023. Team-insikt:” Under processen kom vi till insikt om tidens betydelse då man strävar att leva upp till löften om omsorg. Att agera i enlighet med omsorgslöftet kräver ofta mera tid än man räknar med, man behöver omsorgstid. Då något händer, tex då någon dör behöver man tid för att göra allt det som relaterar till händelsen, ringa anhöriga…”
HoReCa branchen, 2019. Café-kedja, chef. “Det är intressant att notera att när vi, ledda av en coach, stannade upp och reflekterade medarbetare emellan kring våra löften förbättrades också vår dialog, öppenhet och arbetsvälbefinnande.”
ServicePulse vetenskapligt utvecklade och flexibla löftesförankringsmetoder
Löftesfärdighet är ett viktigt nyckeltal
Stärk er organisations löftesfärdighet
Företagets löftesfärdighet är ett centralt nyckeltal. Vi kartlägger er organisations löftesfärdighet med hjälp av vetenskapligt framtagna metoder. Se Service Pulse forskningsbakgrund här: https://www.hanken.fi/sv/institutioner-center/institutionen-marknadsforing/cers/research-projects/co-worker-alignment-value
Tidigare forskning hittar du här: https://www.hanken.fi/en/departments-centres/department-marketing/research-center-cers/research-projects/cers-older-projects
Våra erfarna ServicePulse coacher eller era egna ServicePulse lotsar stöttar er i att stärka er löftesfärdig både då det gällar kundlöften eller löften till andra intressenter. Vi berättar gärna mera om Service Pulse färdighetskartläggninar, löftesdesign, coaching och utvecklingsprocesser samt möjlighet till utbildning av egna företagsinterna ServiePulse lotsar. Fyll i kontaktblanketten nedan och vi kontaktar er snarast. Ni har även möjlighet att göra vår digital demoversion av löftesfärdighets kartläggningen.
ServicePulse Moduler för löftesDesign
Varumärks- och tjänstelöften
Hållbarhets- ESG löften
Kundens löftesupplevelse
I denna modul är fokuset på varumärkes och tjänstelöften, inklusive arbetsgivarelöften, och förankring av dessa i det praktiska arbetet. Vårt medarbetar- och kundmedvetna sätt att jobba med Löftes Design gör att löftena blir mer autentiska och genomförbara. Risken att överlova minskar markant.
Denna modul lämpar sig speciellt väl för tjänsteintensiva företag.
För att försäkra att verksamheten är hållbar i enlighet med övergripande hållbarhetslöften behöver alla tre ESG aspekter omfattas. Vi kartlägger ert företags färdighet att leva upp till löften om hållbarhet och samhällsansvar på de tre ESG aspekterna. Med hjälp av ServicePulse metoder och verktyg stöttar vi er i processen att översätta övergripande ESG löften till konkreta värdeförslag. Denna modul lämpar sig speciellt bra för företag som ger stora hållbarhets- och ESG löften.
Kunden upplevelse om företag som trovärdiga och pålitliga aktörer baserar sig på företagets förmåga att leva upp till sina löften. Att kartlägga kundens löftesupplevelse är en central del av våra LöftesDesign tjänster. Kunders och medarbetares uppfattningar om löftens betydles behöver vara samstämmiga för att löften ska införlivas i praktiken. Denna modul lämpar sig speciellt väl för tjänsteintensiva företag.
Vi & våra kompetensområden
- Löfteshantering och löftesdesign
- Medarbetarmotivation
- Varumärkes- och tjänstelöften
- Arbetsgivarlöften
- Löften om hållbarhet och samhällsansvar
- ESG legal
- Kunder och löftesupplevelser
- Aktionsforskning
Kontaktuppgifter
Du når ServicePulse teamet på numret + 358 40 5812580, eller genom att fylla i kontaktblanketten. Alternativ kan du skicka oss e-mejl via info@servicepulse.fi och vi kontaktar dig snarast. Du kan även läsa om inkommande forskningsprojekt på https://research-servicepulse.fi
Kontaktblankett
ServicePulse aktionsforskning: Service pulse research hub
The Service Pulse Research Hub specializes in academic action research. Its mission is to bridge theory and practice, providing organizations with the latest insights on how to align and enhance alignment with customer and stakeholder promises and contextualize them into actionable value propositions.
It primarily focuses on service research, emphasizing promise management and organizational promise readiness across four main tracks: Service Readiness, Sustainability Readiness, ESG Readiness, and Brand Readiness.
It is an independent research community committed to the guidelines for responsible conduct of research set by the Finnish National Board on Research Integrity, TENK.Read more about the latest research at https://research-servicepulse.fi
https://servicepulse.fi
info@servicepulse.fi
+358 405812580
Oy Service Pulse Ab
Gösvägen 4, 02170 Esbo, Finland.
Reg.nr: 3443103-6