PalveluPulssi - Olemme erikoistuneet työntekijä- ja asiakaslähtöiseen lupausmuotoiluun

Nietzche: "Man is the only animal who makes promises"

Lupausten mukainen toiminta parantaa työntekijöiden yhtenäisyyttä, työhön sitoutumista, asiakastyytyväisyyttä sekä toiminnan tehokkuutta

  • Onko toiminnassanne tärkeää lunastaa asiakas- ja sidosryhmälupaukset?
  • Onko valmiutenne toimia lupausten mukaisesti optimaalisella tasolla?
  • Haluatteko selvittää, millä tasolla valmiutenne toimia lupausten mukaisesti on?                                                
  • Autamme teitä pitämään asiakaslupauksenne ankkuroimalla ne toiminnassa toteutettaviin arvolupauksiin.
  • Lupausten ankkurointi edellyttää työntekijä- ja asiakaslähtöistä lupausmuotoilua. 
  • Toteutuvat lupaukset motivoivat sekä henkilöstöä että asiakasta.

Autamme tehostamaan lupauksenhallintaanne lupausmuotoilun avulla.

PalveluPulssi lupausmuotoilu ja -lupausten ankkurointiprosessi

Lupaushallinta on  kehitysprosessi, jota on vaivatonta ylläpitää PalveluPulssin lupausmuotoilun avulla. Mikä lupaus on lähinnä sydäntänne? Brändi- ja palvelulupaukset tai vastuullisuus- ja ESG-lupaukset? Lupausmuotoilussa työstetään henkilöstön lupausvalmiutta ja kartoitetaan asiakkaiden lupauskokemuksia.  Prosessin tuloksena syntyy yhtenäinen kokemus jossa lupaukset, lupausten lunastus ja asiakkaan odotukset kohtaavat. 

PalveluPulssi on tieteelliseen tutkimukseen pohjautuva lupauksenhallintamenetelmä, jonka työkalut on kehitetty lupausmuotoiluun. Kehitystyö tapahtuu joko fasilitaattoriemme ohjaamana tai vaihtoehtoisesti kouluttamalla yrityksen työntekijästä oma PalveluPulssi -sertifioitu luotsi joka saa PalveluPulssi menetelmät ja työvälineet käyttöönsä.

Lupausankkuroinin Teho-startti

  1. Digitaalisen alkukartoituksen avulla selvitämme henkilöstönne valmiustason lunastaa lupauksenne.
  2. Tulosten perusteella räätälöimme tarpeisiinne sopivan lupausten ankkurointiprosessin.
  3. Tämän jälkeen saatamme ankkurointiprosessin lentävään alkuun 1,5 h työpajassa, josta on helppo kehittää prosessia eteenpäin avaimet käteen periaatteella meidän tukemana ja kannattelemana.

Kokemuksia ja oivalluksia PalveluPulssin käytöstä

PalveluPulssista on kertynyt käyttäjäkokemuksia useilla eri toimialoilla alkaen vuodesta 2000. Käyttäjäkokemukset ovat tutkimuslähtöisiä ja luettavissa myös anonyymisti tieteellisistä julkaisuista.

  • Hoiva-ala, 2023. Tiimi-oivallus: Prosessin aikana oivalsimme ajankäytön merkityksen ja vaatimukset kun pyrimme toimimaan lupausten mukaisesti. Hoitolupauksen mukainseen toimintaan kuluu todellista aikaa. Kun jotain tapahtuu, esimerkiksi kun joku kuolee, tarvitset enemmän aika toimiaksesi lupauksen vaatimalla tavalla
  • HoReCa-ala, 2019. Kahvilaketju, esimies: On huomionarvoista, kun pysähdyimme ohjatusti lupausten äärelle ja keskustelimme niistä henkilöstön kesken, myös keskinäinen avoimuus, dialogisuus ja työhyvinvointi lisääntyvät
  • Logistiikka-ala, 2016. Tuotepäällikkö: PalveluPulssi auttaa yksilöä oivaltamaan asemansa yhteisössä, mieltää oman tilanteen suhteessa firman asiakaslupaukseen ja omaa osaamistasoa ja miten hyvin hän käyttää sitä hyväkseen. Tällä tavalla henkilökohtainen kehityspolku kirkastuu oivalla tavalla
  • Julkinen sektori, 2021. Aluehallinto, Markkinointi: Kartoitimme PalveluPulssin avulla kykyämme pitää lupauksemme. Työskentelimme yksilöllisen ja jaetun tietoisuuden luomiseksi lupauksistamme, joita viestimme eri kanavien kautta. Prosessi auttoi meitä parantamaan ymmärrystä siitä, mitä lupaamme asiakkaillemme ja sidosryhmillemme, mitä lupaukset vaativat meiltä käytännössä
  • Palvelu-ala, 2016. Pesulapalvelut, Asiakaspalvelija: PalveuPulssi prosessi avasi mahdollisuuden myötävaikuttaa lupausten muotoiluun lupausfoorumeissa. Tästä seuraa aidot ja käytännönlähtöiset lupaukset joita on mahdollista lunasta asiakastyössä
  • Investointi- ja rahoitusala, 2016. Varainhoitaja: Prosessi pakoitti meitä pohdiskelmaan asiakaslupauksiamme ja täsmentämään niiden käytännön merkitystä varainhoidossa
  • Hoiva-ala, 2023. Hoitaja: Prosessin aikana oivalsimme ajankäytön merkityksen ja vaatimukset kun pyrimme toimimaan lupausten mukaisesti. Hoitolupauksen mukainseen toimintaan kuluu todellista aikaa. Kun jotain tapahtuu, esimerkiksi kun joku kuolee, tarvitset enemmän aika toimiaksesi lupauksen vaatimalla tavalla

Räätälöidyt, tieteellisesti kehitetyt lupausten ankkurointiprosessit

Lupausvalmius on tärkeä avainluku

Vauhtia lupausvalmiuteen

Organisaation valmius toimia lupausten mukaisesti on tärkeä avainluku. Kartoitamme organisaationne valmiuden toimia lupausten mukaisesti tieteellisin menetelmin. Kartoituksen tuloksena saatte valmiustaso indikaattorin.  Katso tutkimustausta tästä:   https://www.hanken.fi/sv/institutioner-center/institutionen-marknadsforing/cers/research-projects/co-worker-alignment-value

Aikaisempi tutkimus: https://www.hanken.fi/en/departments-centres/department-marketing/research-center-cers/research-projects/cers-older-projects

Asiantuntevat PalveluPulssi -fasilitaattorimme tai yrityksenne sisäiset PalveluPulssi-luotsit auttavat teitä parantamaan lupausvalmiuttanne. 

Kerromme mielellämme lisää lupaushallinnasta,  sen osa-alueista, PalveluPulssi luotsien koulutuksesta ja  PalveluPulssiin liittyvästä tutkimuksestamme. Täytä alla oleva yhteydenottolomake tai soita alla olevaan numeroon. Tapaamisen yhteydessä sinulla on mahdollisuus kokeilla PalveluPulssi -valmiuskartoitus demoa. 

PalveluPulssi Lupausmuotoilu moduulit

Brändi- ja palvelulupaukset

Vastuullisuus- ja ESG lupaukset

Asiakkaan lupauskokemukset

Tämän moduulin avulla työstämme yrityksen ylätason brändi- ja palvelulupausten ankkurointia käytännön palvelutoimintaan. Noudatamme työntekijälähtöisessä ankkurointiprosessissa uusimpia, tieteellisesti todennettuja toimivia lupausmuotoilu prosesseja. Moduuli soveltuu erityisesti palvelu-alan yrityksille.

Vahvan vastuullisuustoiminnan varmistamiseksi on oleellista, että vastuullisuuslupaukset toteutuvat kaikilla kolmella ESG ulottuvuudella.  Selvitämme yrityksenne vastuullisuustoiminnan tason eri ESG-ulottuvuuksilla sekä autamme teitä vahvistamaan lupausten toteutumista käytännössä lupausmuotoilun menetelmin ja työvälinein.

Asiakkaan kokemukset pohjautuvat yrityksen kykyyn toimia lupaustensa mukaisesti, eli lupausvalmiustasoon. Kartoitamme yhdessä, miten asiakkaanne kokevat teidän valmiuden toimia lupausten mukaisesti. Autamme teitä analysoimaan teidän asiakkaiden ja organisaationne lupauskokemuksen yhdenmukaisuutta.

Me & osaamisalueemme

  • Lupaustenhallinta ja lupausmuotoilu
  • Työntekijämotivaatio
  • Brändi- ja palvelulupaukset
  • Vastuullisuus- ja ESG lupaukset
  • Asiakkaan lupauskokemukset 

YHTEYSTIEDOT

Ole yhteydessä PalveluPulssi tiimiin numerosta + 358 40 5812580 tai täytä allaoleva yhteydenottolomake. Olemme yhteydessä sinuun mahdollisimman pian. Voit myös lähettää s-postia osoitteeseen  info@servicepulse.fi

Yhteydenottolomake

Palvelupulssi lupausvalmius tutkimus:
Service pulse research hub

The Service Pulse Research Hub specializes in academic action research. Its mission is to bridge theory and practice, providing organizations with the latest insights on how to align and enhance alignment with customer and stakeholder promises and contextualize them into actionable value propositions.

It primarily focuses on service research, emphasizing promise management and organizational promise readiness across four main tracks: Service Readiness, Sustainability Readiness, ESG Readiness, and Brand Readiness.

It is an independent research community committed to the guidelines for responsible conduct of research set by the Finnish National Board on Research Integrity, TENK.Read more about the latest research at https://research-servicepulse.fi

https://servicepulse.fi
info@servicepulse.fi
+358 405812580

Oy Service Pulse Ab
Kuhatie 4, 02170 Espoo Finland.
Reg.nr: 3443103-6